"Više ne govorim o kakvom se problemu radi"




Današnja situacija u Hrvatskoj nije bajna što se tiče zapošljavanja, a kada ste osoba s invaliditetom imate još manju mogućnost za zapošljavanje usprkos svim poticajima i zakonima.


Danas Vam donosimo priču 24-godišnje Slavonke M.K. koja je u potrazi za poslom.

„Stvarno sam bila na puno razgovora za posao. Većinom mi nitko ne kaže ništa direktno, ali kada stojim ili sjedim vidi se razlika u mišićima i držanju te se poslodavci jednostavno zagledaju i očekuju od mene da kažem sve jer je moja obaveza navesti zdravstvene probleme. No problem nastaje kad sve navedem i kažem da mi posao ne predstavlja nikakav problem i ako smatram da ne mogu raditi ne bi došla niti se javila na oglas, tada dolaze pitanja – 'Hoćete li moći stajati osam sati? Možete li odraditi kvalitetno smjenu? Možete li se sagnuti da složite zadnju policu? Jeste li često bolesni? Morate li na operaciju ili neke terapije zbog bolovanja?'. Opet ponavljam sve što sam rekla kako bi mi rekli da pitaju samo informativno te će se javiti kroz koji dan. Naravno, nikad se ne jave...

Već razmišljam jel uopće dobro što sam rekla ili ne? Što se onda dogodi – dođem na burzu gdje mi gospođa da informaciju kako mogu slobodno naglasiti poslodavcu ukoliko me zaposli da ima pravo na 51 000kn uz ugovor na godinu dana kao poticaja na mene. Tijekom jednog razgovora naivno sam to rekla gospodinu koji mi je odgovorio da to 'objesim mačku o rep i da je bolje da to nikome nikad više ne govorim'.

Nakon tolikih neuspješnih razgovora odlučila sam više nikome ne govoriti o kakvom se problemu radi nego da sam imala prometnu nesreću prije dvije godine te da samo moram ojačati mišićnu masu kako bi vizulano dobro izgledala.

Svjesna sam da svoj posao mogu odraditi kvalitetno i bez ikakvih problema, možda čak i bolje nego osoba koja nema fizički nedostatak, ali isto tako znam da ću uvijek morati dati puno više od sebe nego drugi zdravi ljudi. Realno, svaki će dućan prije uzeti djevojku na kojoj traperice stoje savršeno i koja nema mane jer je nažalost fizički izgled jako bitan na razgovoru jer oni ne vide kako zapravo obavljaš svoj posao.“

Anja Mihaljević